06 Březen 2018

Nový Jeep® Cherokee

 

  • Nejschopnější SUV ve své třídě s novým prémiovým designem a moderními technologiemi.
  • Tvary karoserie zcela v duchu DNA značky Jeep®, modernizovaný interiér s novými materiály, praktickými úložnými prostory a větším zavazadlovým prostorem.
  • Výběr ze tří typů pohonu všech kol a systém odpojování pohonu zadních kol.
  • Nejnovější, čtvrtá generace infotelematického systému Uconnect s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 7,0 nebo 8,4 palce, s kapacitním displejem, vysokým rozlišením a rozhraními Apple CarPlay a Android Auto.
  • Množství bezpečnostních systémů, včetně pokročilého aktivního varování před čelním nárazem s nouzovým brzděním před chodcem, pokročilého adaptivního tempomatu, pokročilého systému varujícího před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu s hlídáním provozu za vozem během couvání, zadní kamery, aktivního omezovače rychlosti, pokročilého brzdového asistentu a standardně montovaných osmi airbagů.
  • Na evropských trzích od druhé poloviny roku ve verzích Sport, Longitude, Limited a Overland. Pokročilé provedení pro jízdu v terénu Trailhawk doplní modelovou nabídku Cherokee začátkem příštího roku.

 

Modernizace modelu Cherokee je založena na třech pilířích: novém designu, širších možnostech digitálního připojení a bezpečnostních a na technologických doplňcích. Právě dnes má v rámci regionu EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) tento vůz výstavní premiéru. Nejnovější provedení nejschopnějšího SUV ve své třídě se může pochlubit osobitým a prémiovým designem, který jednoznačně zapadá mezi ostatní modely značky Jeep®. K tomu přidává uživatelsky přívětivé technologie zlepšující pohodlí, možnosti připojení a bezpečnost cestujících.

Mezi další přednosti Jeepu Cherokee patří pohodlnější a praktičtější interiér a mimořádné jízdní vlastnosti, na nichž má podíl nezávislé zavěšení všech kol a také terénní schopnosti na špičce své třídy díky výběru ze tří systémů pohonu všech kol.

Modernizovaný vůz bude v prodeji s výbavami Sport, Longitude, Limited a Overland a do showroomů značky Jeep® v Evropě dorazí počínaje druhou polovinou letošního roku. Modelová řada Cherokee bude příští rok doplněna ještě o variantu Trailhawk zaměřenou na zvýšenou průchodnost terénem.

 

Autentický design značky Jeep®

Jeep® Cherokee dostal nový, modernější zevnějšek, jehož úpravy se dotkly především přídě. Ta se nyní vyznačuje velmi osobitou vizáží s prémiovým nádechem, přitom si ale zachovává linie typické pro značku Jeep®. Modernizace se projevily na masce, světlometech s LED diodami, denních světlometech a mlhových světlech s novým lesklým rámečkem.
Unikátní kapota motoru připomínající vodopád je vyrobena z lehkého hliníku a dále posiluje osobitou tvář nového modelu Cherokee.

Podobným oživením vzhledu prošla také záď s harmoničtějším sladěním. Koncové svítilny zůstávají součástí komplexního zadního osvětlení, které se skládá z úzkých pruhů složených z LED diod. Nově řešené zadní výklopné dveře z lehkého kompozitového materiálu má výše umístěné madlo pro snazší manipulaci. K dispozici je ale také bezdotykové otvírání pomocí kopnutí pod nárazník.
Zákazníci ocení nový kryt hrdla nádrže a snadné tankování bez šroubovacího uzávěru. Jeep® Cherokee bude i nadále nabízet unikátní zážitek z jízdy na čerstvém vzduchu, jaký dokáže zprostředkovat pouze Jeep®, a to zásluhou rozměrného dvoudílného elektricky ovládaného střešního okna CommandView. To se dodává na přání a zabírá velkou plochu od čelního skla až k zadním sedadlům a umožňuje úžasné výhledy, které posádka ocení jak na silnici, tak v terénu.

Modernizovaný interiér vozu Jeep® Cherokee působí mladistvěji a elegantněji a nabízí cestujícím více pohodlí a praktičnosti díky šikovně řešeným odkládacím prostorům a moderním technologickým řešením. Vnitřky všech variant charakterizují vysoce kvalitní materiály, stylový design, precizní zpracování a smysl pro detail.

Řidič i cestující ocení vytříbené a elegantní doplňky, jako jsou luxusně působící aplikace klavírního černého laku a saténového chromování, například na rádiu, výstupech vzduchu a řadicí páce. Tlačítko elektrické parkovací brzdy má lepší umístění, aby bylo ve snazším dosahu. Všechny verze s devítistupňovou samočinnou převodovkou jsou vybaveny integrovanými páčkami na volantu.

Konfigurovatelný displej na přístrojové desce může být 3,5palcový černobílý TFT LED nebo 7palcový barevný. Větší displej umožňuje zobrazení všech důležitých informací a řidič si může snadno zvolit, která je zrovna pro jízdu důležitá: zda navigace, rychlost, aktuální spotřeba paliva, bezpečnostní varování, nastavení pokročilého adaptivního tempomatu, informace o přehrávaných skladbách anebo informace ze systémů specifických pro značku Jeep®, jako je Selec-Terrain.
Středová konzola dostala také modernější tvary, a díky tomu vzniklo i nové odkládací místo, vhodné pro mobilní telefony a další zařízení, která využívají blízký vestavěný USB vstup. Přínosem je i zvětšení zavazadlového prostoru o více než 30 litrů.

 

Vylepšené jízdní vlastnosti na silnici

Nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a zadní víceprvková náprava se starají o vynikající tlumení nerovností na vozovce a přispívají ke špičkovému pohodlí v kabině. Přední kola se chlubí zdvihem pérování 6,7 palce a zadní dokonce 7,8 palce, což pomáhá i lepšímu křížení náprav v terénu. Důsledná izolace jednotlivých součástí podvozku, použití vysokopevnostních materiálů a špičková torzní tuhost karoserie společně přispívají ke klidné a tišší jízdě a také k perfektní ovladatelnosti nového Cherokee.

 

Nedostižné možnosti pohonu 4×4 od značky Jeep®

Nový Cherokee nabízí široké možnosti pohonu, od poháněné pouze přední nápravy až po tři pokročilé systémy 4×4, které byly dále upraveny pro co nejlepší vlastnosti do každého terénu a počasí.

Jeep® Active Drive I: Tento systém se dočkal kompletní modernizace. Konstruktéři značky se zaměřili na redukci hmotnosti a zlepšení účinnosti nové generace systému připojujícího pohon zadních kol prostřednictvím ústrojí Rear Drive Module (RDM). Jedná s o plně automatický systém, který plynule připojuje a odpojuje pohon zadních kol v jakékoli rychlosti. Výsledkem modernizace je snížení hmotnosti o 8 kg a redukce odporů v nízkých rychlostech na polovinu, což přispívá ke snížení spotřeby paliva. Jeep® Active Drive I nevyžaduje žádnou reakci řidiče a samočinně zajišťuje korekce pro dosažení stability vozidla. Systém také pomáhá reagovat jak na nedotáčivost, tak přetáčivost.

Jeep® Active Drive II: I tento systém se dočkal úprav. Jeho součástí je dvoustupňové převodové ústrojí Power Transfer Unit (PTU) s omezováním točivého momentu a nízkým převodem. V režimu 4-Low dochází k uzamčení předních a zadních hnacích hřídelí pro zajištění dostatku síly v nízkých rychlostech nebo pro manévrování s těžkými přívěsy. Redukce má převod 2,9:1, což pomáhá zlepšit stoupavost a také svědčí pomalému překonávání těžkých překážek v terénu. Systém obsahuje asistent sjíždění ze svahu HDC (Hill-descent Control), díky němuž dokáže Cherokee kontrolovaně sjíždět prudká klesání v náročném terénu bez toho, aby řidič použil brzdový pedál.

Jeep® Active Drive Lock: Jeep® Active Drive Lock obsahuje všechny funkce systému Jeep® Active Drive II a přidává k nim uzávěrku zadního diferenciálu pro lepší trakci v nízkých rychlostech, například v příkrých stoupáních při překonávání překážek. K dispozici je pouze u verze Trailhawk, dostupné v Evropě i mimo ni od příštího roku. K systému patří také funkce Selec-Speed Control - její předností je možnost řidiče nastavit rychlost v rozsahu od 1 do 9 km/h pro jisté stoupání po skalnatém povrchu, absolvování extrémních výjezdů či sjezdů nebo bezpečné brodění.

Selec-Terrain: Všechny systémy pohonu všech kol v novém Jeepu Cherokee mají zabudovaný osvědčený systém kontroly trakce Jeep® Selec-Terrain se čtyřmi režimy (Auto, Sníh, Sport a Písek/Bahno). Verze Trailhawk obsahuje ještě režim Rock pro úspěšné zdolávání nejtěžších překážek.
Odpojení pohonu zadních kol: všechny systémy 4×4 dokáží automaticky odpojit pohon zadních kol v okamžiku, kdy není potřeba. Menší jízdní odpory znamenají také úsporu paliva. Kola zadní nápravy se odpojují i připojují zcela plynule bez zásahu řidiče.

 

Čtvrtá generace systému Uconnect s uživatelsky jednoduchým prostředím

Nový Jeep® Cherokee dostal v rámci důkladného vylepšení pohodlí interiéru také nejnovější provedení infotelematického systému Uconnect, prostřednictvím něhož se ovládají funkce pro komunikaci, zábavu a navigaci. V závislosti na zvoleném stupni výbavy má Jeep® Cherokee systém Uconnect s 5, 7, 8,4" dotykovou obrazovkou nebo 8,4" dotykovou obrazovkou s navigací. Jejich hlavním přínosem je vyšší výpočetní rychlost, rychlejší spouštění a dotykové displeje s vysokým rozlišením. Od verze 7.0 výš mají zařízení vestavěný kapacitní displej s vysokým rozlišením a technologie Apple CarPlay a Android Auto. Uconnect 5.0 vybavený rozhraním bluetooth a hlasovým ovládáním je standardem verze Sport. Mezi další funkce nových systémů Uconnect patří také hands-free, navigace a předčítání textových zpráv pro bezpečné a pohodlné každodenní cestování. Audiopřehrávač nabízí řidiči i posádce streamování rozhlasových stanic prostřednictvím bluetooth nebo spojení s mobilními zařízeními prostřednictvím portů USB a AUX. Součástí verze Uconnect 8.4 NAV je podrobná navigace s možností jednorázového hlasového zadání cíle. Majiteli Jeepu tak stačí jen vyslovit adresu a navigace vypočítá trasu.

 

Bezpečnostní systémy
Jeep® Cherokee byl navržen s kompletní řadou bezpečnostních funkcí a doplňků. Základem bezpečnostního konceptu nového vozu je platforma CUS-wide (Compact U.S. Wide), která nabízí tuhý základ díky 65procentnímu podílu vysokopevnostní oceli. Konstruktéři k tomu přidali širokou řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, včetně pokročilého aktivního varování před čelním nárazem s nouzovým brzděním před chodcem, pokročilého systému varujícího před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, pokročilého brzdového asistentu a aktivního omezovače rychlosti - všechny tyto doplňky jsou standardem u celé modelové řady nabízené v Evropě. Mezi další prvky pro zvýšení bezpečnosti patří asistent podélného i příčného parkování, pokročilý adaptivní tempomat, stabilizační systém ESC, systém proti převrácení ERM, sledování mrtvého úhlu s hlídáním provozu za vozem během couvání, zadní kamera a standardně montovaných osm airbagů.

 

Turín, 6. března 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory