28 Listopad 2018

Zcela nový Jeep® Gladiator 2020: nejschopnější středně velký pick-up

Legendární schopnosti 4x4, originální design vycházející z bohaté historie pick-upů Jeep®, nejlepší tažná kapacita a užitečná hmotnost ve třídě, ohromná funkčnost a všestrannost, pokročilé a úsporné pohonné jednotky, svoboda jízdy s nebem nad hlavou a kompletní paleta bezpečnostních prvků a intuitivních technologií.

  • Bezkonkurenční schopnosti díky systémům pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, třetí generaci náprav Dana 44, elektronickým uzávěrkám předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, diferenciálu se zvýšenou svorností Trac-Lok, v segmentu zcela výjimečnému elektronicky odpojitelnému stabilizátoru přední nápravy a 33palcovým offroadovým pneumatikám.  
    • Bezkonkurenční plazivé převody
    • Brodivost až 30 palců (762 mm)
  • Nejlepší tažná kapacita a užitečná hmotnost ve třídě.
  • Tažná kapacita až 3470 kg
  • Užitečná hmotnost až 726 kg
  • Verze Crew Cab je vybavena ocelovou korbou o délce 1524 mm s krytou elektrickou zásuvkou a pevnými integrovanými kotvicími oky, díky čemuž poskytuje všestranné možnosti uložení nákladu.
  • Moderní a originální design, který je okamžitě rozeznatelný jako Jeep®.
    • Ikonická sedmiotvorová maska chladiče, kruhové světlomety a čtvercová koncová světla
    • Robustní, ale přesto aerodynamický design
    • Pohodlně sklopné čelní okno pro offroadové nadšence
    • Jediný pick-up s pohonem všech kol a snadno ovladatelnou plátěnou střechou a dvěma hard topy
  • Desítky různých kombinací uspořádání dveří, střechy a čelního okna.
  • Lehké a velmi pevné hliníkové dveře, závěsy, kapota, blatníky, rám čelního okna a zadní víko snižují hmotnost a zlepšují spotřebu paliva.
  • Zavěšení kol odladěné pro optimální jízdní vlastnosti na vozovce a jízdní komfort bez kompromisu k offroadovým schopnostem, nosnosti a tažné kapacitě.
  • Pokročilé a úsporné pohonné jednotky.
    • Zážehový motor 3.6 Pentastar V-6 s funkcí Stop-Start (ESS)
      • Osmistupňová automatická nebo šestistupňová manuální převodovka
    • Vznětový motor 3.0 EcoDiesel V-6 s funkcí ESS a osmistupňovou automatickou převodovkou od roku 2020
  • Čtvrtá generace systému Uconnect zahrnuje funkce zrcadlení chytrého telefonu a možnost volby 7,0 nebo 8,4palcové dotykové obrazovky se zoomováním pomocí přiblížení či oddálení prstů.
  • Čelní offroadová kamera umožňuje v modelu Rubicon snadný pohled na překážky na trase.
  • K dispozici více než 80 pokročilých prvků bezpečnosti.
  • Informace a specifikace odpovídají americkému trhu. Více informací a fotografie zcela nového modelu Jeep® Gladiator představeného na autosalonu v Los Angeles jsou k dispozici na stránkách FCA US: http://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=20427&mid=
  • Specifikace zcela nového modelu Jeep® Gladiator pro region EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) budou k dispozici před komerčním uvedením do regionu EMEA v roce 2020.

 

Zcela nový model Jeep® Gladiator modelového roku 2020, nejschopnější středně velký pick-up všech dob, staví na bohatém dědictví odolných a spolehlivých pick-upů Jeep® s bezkonkurenční kombinací robustnosti, originálního designu Jeep®, svobody jízdy s nebem nad hlavou, vysoké funkčnosti a všestrannosti, nejlepší tažné kapacity a nosnosti ve třídě, pokročilých a hospodárných pohonných jednotek, špičkové dynamiky na vozovce a v terénu a řady inovativních bezpečnostních prvků a pokročilých technologií.

 

„Jeep® Gladiator modelového roku 2020, který na první pohled prozrazuje sounáležitost k značce Jeep®, představuje nový ultimativní vůz pro jakékoliv dobrodružství v přírodě," řekl Tim Kuniskis, ředitel značky Jeep® pro Severní Ameriku. „Ze strany našich zákazníků a kupujících v segmentu pick-upů je po tomto jedinečném vozidle obrovská poptávka. Jeep® Gladiator, který se zrodil z bohatého dědictví odolných pick-upů Jeep®, kombinuje odolnost, všestrannost a funkčnost, což z něj činí nejschopnější středně velký pick-up všech dob."

 

Zcela nový Jeep® Gladiator 2020 poskytuje bezkonkurenční schopnosti s nejlepší tažnou kapacitou a nosností ve třídě a kombinuje je s vynikající jízdní dynamikou na vozovce i bezpečností pro cestující. Za své legendární schopnosti v terénu vděčí systémům pohonu všech kol Command-Trac a Rock-Trac, třetí generaci náprav Dana 44, elektronickým uzávěrkám předního a zadního diferenciálu Tru-Lock, diferenciálu se zvýšenou svorností Trac-Lok, v segmentu zcela ojedinělému elektronicky odpojitelnému stabilizátoru přední nápravy a 33palcovým offroadovým pneumatikám.

 

Jeep® Gladiator 2020 bude k dispozici ve stupních výbavy Sport, Sport S, Overland a Rubicon.

 

Zcela nový Jeep® Gladiator 2020 bude vyráběn v Toledu ve státě Ohio a u amerických prodejců značky Jeep® se objeví v druhém čtvrtletí roku 2019.

 

 

Moderní pojetí originálního designu Jeep®

EXTERIÉR
Zcela nový Jeep® Gladiator 2020 se může pochlubit robustním a osobitým designem, který je okamžitě rozeznatelný podle tradičních stylistických prvků Jeep®.  

Designerský tým značky Jeep® zachoval tradiční sedmiotvorovou masku chladiče modelu Wrangler, která ovšem dostala širší otvory potřebné pro větší přívod vzduchu související s vyšší tažnou kapacitou. Horní část mřížky je tvarovaná v zájmu zlepšení aerodynamiky.

 

Modely Gladiator Overland a Rubicon nabízejí LED světlomety a mlhová světla, která poskytují ostré bílé světlo dodávající vozu moderní vzhled. Modely Gladiator jsou vybavené LED světly denního svícení, které vytvářejí světelný obrys kolem kruhových světlometů. Přední ukazatele směru jsou umístěné na předních lichoběžníkových blatnících. Tradiční čtvercová zadní koncová světla využívají LED technologii a svým tvarem a pozicí umožňují široký vstupní otvor pro bezproblémové nakládání na korbu.

 

Nákladový prostor je zabezpečený elektricky ovládaným víkem, které tlumí nárazy a je možné jej otevřít ve třech pozicích.

 

Pozornost designérů se soustředila především na funkčnost a všestrannost a odolná ložná plocha byla navržena pro jednoduché použití. Osvětlení korby, volitelná krytá elektrická zásuvka (400 W, 115 V, tři kolíky) a pevná integrovaná kotvicí oka poskytují maximální všestrannost. Volitelný systém Trail Rail Cargo Management System poskytuje další možnosti ukládání, organizace a ochrany nákladu.

 

Plnohodnotné rezervní kolo a jeho držák se nachází pod korbou za zadní nápravou, přičemž držák je schopen nést pneumatiku o rozměru až 35 palců.

 

Volitelná vložka korby, organizér korby a plátěný kryt poskytují další možnosti zabezpečení nákladu. Modely Gladiator Rubicon jsou vybavené ochranou kabiny a korby.  

 

Design rámu čelního okna se čtyřmi šrouby umožňuje snadné a rychlé sklopení čelního okna. Horní část rámu je spojena s A sloupky a zůstává na svém místě i po sklopení okna. Díky tomu zůstává vnitřní zpětné zrcátko vždy na svém místě.

 

Dvoudílné blatníky v barvě karoserie s černým lemem a vložkou nabízejí větší světlou výšku pro pneumatiky a jsou standardem modelů Rubicon a Overland.

 

Závěsy lehkých a odolných hliníkových dveří obsahují vyraženou informaci o velikosti bitu Torx pro odmontování dveří, díky čemuž není potřebné přemýšlet o tom, který bit je zapotřebí. Sada nářadí s potřebnými bity Torx pro odstranění dveří a spodní části okna je součástí standardní výbavy.

 

Všechny modely Gladiator využívají sportovní rampy v barvě karoserie, které jsou ke karoserii přivařené a zahrnují integrovaná madla pro přední cestující.  

 

Prémiová plátěná střecha Sunrider poskytuje v segmentu zcela exkluzivní možnosti jízdy s nebem nad hlavou. Střecha byla navržená tak, aby redukovala hluk od obtékajícího vzduchu a umožňovala částečné či plné otevření. Plátěná střecha využívá úchyty, které se pohybují v liště pro snadnější odstranění zadního okna.

 

Modely Gladiator Overland a Rubicon sdílejí třídílný hard top v barvě karoserie, který vozu poskytuje prémiový vzhled. U ostatních verzí je pak použitý černý hard top. Obě provedení poskytují posádce další možnosti jízdy s nebem nad hlavou a díky rychlospojkám umožňují i rychlé odstranění a instalaci. Obě provedení navíc disponují manuálně posuvným zadním oknem.

 

Desítky různých konfigurací dveří, střechy a čelního okna vytvářejí ohromující možnosti.

 

 

Interiér s originálním designem se může pochlubit prémiovými prvky i technologiemi

INTERIÉR

Interiér nového modelu Jeep® Gladiator 2020 kombinuje originální styl, všestrannost, komfort a intuitivní ovládání. Celou kabinou se prolíná precizní dílenské zpracování a vysoce kvalitní materiály.

 

Středová konzola inspirovaná historickým dědictvím značky Jeep® má čisté tvary a velmi zdařile doplňuje design horizontálně uspořádané palubní desky. Každý stupeň výbavy se pak může pochlubit specifickou úpravou středové konzoly. Ručně čalouněná palubní deska má na dotek měkký povrch a kontrastní prošívání, jež je standardem verze Overland a volitelným doplňkem verze Rubicon. Funkční prvky, včetně ovladačů klimatizace a hlasitosti, dobíjení a konektorů mediálních zařízení a také tlačítka systému Engine Stop Start (ESS), jsou navržené pro rychlé nalezení a snadnou dosažitelnost. Výdechy ventilace mají povrchovou úpravu v platinové barvě, která jim dodává prémiový vzhled.

 

Typická funkčnost a všestrannost značky Jeep® vyniká na středovém tunelu, který je opatřen kovovými prvky. Konzola na tunelu hostí volič hlavní převodovky, rozdělovací převodovky a ovladač parkovací brzdy. Skutečné šrouby na řadicí páce, madlech a rámečku infotelematického systému zvýrazňují originální konstrukční metody.

 

Voděodolné tlačítko startování je standardem všech modelů Gladiator 2020 a je umístěno v snadném dosahu řidiče.

 

Látková nebo kožená sedadla využívají kontrastní prošívání a nastavitelnou výplň i bederní opěrku. Mezi dostupné prvky komfortu patří vyhřívání sedadel i volantu.  

 

Zcela nová zadní sedadla využívají vysoce kvalitní materiály, které jim poskytují sportovní vzhled a samozřejmě i komfort a optimální podporu těla. Zadní sedadla, která byla navržena přímo pro model Gladiator, nabízejí největší prostor pro nohy v segmentu a zcela jedinečný design s uzamykatelným úložným prostorem pod sedáky. Lze je navíc zcela sklopit a využít tak celou vnitřní délku kabiny pro uložení delších předmětů.  

 

Pokud jsou zadní sedadla sklopena do roviny, LED světla na bočním obložení osvětlují úložný prostor za sedadly. Dvojice sítí na zadní stěně kabiny je připravena pro zajištění přepravovaného nákladu.

 

Celý interiér modelu Gladiator je charakteristický chytrými úložnými řešeními včetně odolných síťovaných kapes, které zabírají celou délku dveří, a mnoha míst pro uložení telefonu.

 

Po vyklopení sedáků zadních sedadel lze využít otevřené úložné prostory v podlaze. Volitelná uzamykatelná přihrádka pak umožňuje bezpečné uložení důležitých předmětů v případě stažené střechy nebo odstranění dveří. Volitelná uzamykatelná přihrádka má dvě různé velikosti vík, které korespondují s dělením zadních sedadel v poměru 60/40. Odnímatelné oddělovače umožňují vytvořit až pět oddělených prostor, víko pak využívá stejný klíč jako schránka na rukavice před spolujezdcem a středová konzola.

 

Do úložného prostoru pod sedadlem přesně zapadá i odnímatelná přihrádka na šrouby, díky čemuž lze šrouby od dveří, střechy či okna bezpečně uložit. Víko úložného prostoru pro šrouby je navíc pro lepší organizaci opatřeno schématem umístění jednotlivých šroubů. 

 

Dveře řidiče a spolujezdce jsou čalouněné vinylem, který je měkký na dotek. Pomocná madla pod každou loketní opěrkou slouží k rychlému a snadnému odstraňování dveří. Mezi komfortní prvky patří také pasivní vstup Keyless Go.

 

Panel s kontrolními ukazateli využívá standardní 3,5- nebo volitelný 7palcový TFT informační LED displej. Tento displej dovoluje řidiči nastavit informace více než 100 způsoby včetně zobrazení aktuálně přehrávaného media, tlaku pneumatik, varování prázdné pneumatiky nebo digitálního ukazatele rychlosti. Integrovaná tlačítka na volantu zahrnují ovládání audiosystému, hlasitosti a rychlosti a umožňují držet ruce na volantu za všech okolností.


Čtvrtá generace systému Uconnect se 7 nebo 8,4palcovou dotykovou obrazovkou je umístěná v horní části středového panelu. Systém Uconnect disponuje vylepšeným uživatelským rozhraním a výkonem díky rychlejšímu spuštění a lepšímu rozlišení obrazovky. Standardem modelu Gladiator Sport je 5palcová dotyková obrazovka. Přímo pod obrazovkou se nacházejí ovladače klimatizace, hlasitosti a vstupy pro média a konektivitu.  

 

Výhradně pro modely Gladiator Rubicon je určena přední offroadová kamera, která umožňuje snadný přehled o překážkách v terénu. Přední kamera je umístěná za prostředním otvorem mřížky chladiče a aktivuje se na obrazovce prostřednictvím Off-road Pages.

 
Pro připojení k mediálnímu centru slouží dva vstupy USB a jeden vstup USB-C vpředu a dva vstupy USB v dosahu cestujících na zadních sedadlech. K dispozici je rovněž 115voltová zásuvka na střídavý proud pro připojení domácí elektroniky.

 

Audiosystém nabízí možnost subwooferu a přenosného bezdrátového reproduktoru, který je umístěn za zadními sedadly. V tomto případě se na zadní stěně nachází pouze jedna úložná síť, a to na levé straně.  

 

Pokročilé a hospodárné pohonné jednotky
Zcela nový Jeep Gladiator nabídne v době uvedení na trh osvědčený zážehový motor 3.6 Pentastar V-6 a v roce 2020 vznětový motor 3.0 EcoDiesel V-6.  

 

Zážehový motor 3.6 Pentastar V-6

Motor 3.6 Pentastar V-6 poskytuje výkon 285 k, točivý moment 352,5 Nm a již ve standardu využívá funkci Engine Stop-Start. Navržen byl tak, aby poskytoval vysoký točivý moment v širokém spektru otáček, zejména pak v nízkých otáčkách, což je zcela zásadní předpoklad pro jízdu v extrémním terénu.

Standardem všech modelů Jeep® Gladiator vybavených motorem 3.6 Pentastar V-6 je šestistupňová manuální převodovka, volitelně je pak nabízená osmistupňová automatická převodovka.

 

Motor 3.6 Pentastar V-6 je proslulý svou vytříbeností, výkonem, účinností a přizpůsobivostí. Svědčí o tom již 8,6 milionu vyrobených jednotek od začátku produkce v roce 2010. Ceněná rodina motorů Pentastar je vyráběná v továrnách Trenton Engine Complex (Michigan), Mack Avenue Engine (Detroit) a Saltillo South Engine (Mexiko).

 

Jeep® Gladiator 2020 těží z vysokého točivého momentu motoru V-6 v nízkých otáčkách, což je nezbytná vlastnost při jízdě terénem a v dalších náročných podmínkách, jakými jsou plné naložení či tažení přívěsu.  
 
Vznětový motor 3.0 EcoDiesel V-6

Vznětový motor 3.0 EcoDiesel bude k dispozici po zahájení prodeje v roce 2020. Modely Gladiator s motorem 3.0 EcoDiesel V-6 nabídnou výkon 260 k a točivý moment 599 Nm. I tato motorizace bude standardně spojena se systémem Engine Stop-Start (ESS). Standardem je osmistupňová automatická převodovka, která byla navržená pro zvládnutí vysokého točivého momentu.

 

Inženýři FCA US přizpůsobili agregát navržený společností FCA EMEA tak, aby splňoval regulační předpisy regionu NAFTA.

 

Vznětový motor EcoDiesel V-6 je vybaven technologií chytrého turbodmychadla s ložisky s nízkým valivým třením pro výkon v nízkých otáčkách. Motor EcoDiesel V-6 rovněž využívá písty s nízkým třením pro zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí skleníkových plynů a poskytuje vylepšený spalovací prostor - vstřikovací trysku, dno pístu a žhavicí svíčku s integrovaným snímačem tlaku spalování pro optimalizaci hoření. Nízkotlaký chlazený ventil EGR zvětšuje rozsah použití recirkulace výfukových plynů, což se odráží na nižší spotřebě paliva.

 
Osmistupňová automatická převodovka

Nový Jeep® Gladiator 2020 nabízí osmistupňovou automatickou převodovku, která optimalizuje výkon v terénu a umožňuje hladkou jízdu i efektivní přenos výkonu v dálničních rychlostech. Osmistupňová automatická převodovka je k dispozici u všech modelů Gladiator.

 

Osmistupňová automatická převodovka modelu Gladiator nabízí citlivé jízdní vlastnosti. Ať už jde o každodenní jízdy nebo šplhání přes kameny či převoz zavazadel na víkend, vždy zajistí hladký a lineární přenos výkonu a nízkou spotřebu paliva.

 

Jedinečná sada dvou rychloběžných převodových poměrů zlepšuje spotřebu paliva při jízdě na dálnici, redukuje celkový hluk, vibrace i tvrdost běhu.

 

Osmistupňová převodovka, která se dokonale hodí k potřebám modelu Gladiator, poskytuje plazivý převod 77,2:1. Tažná kapacita a výkon v terénu těží z prvního převodového poměru 4,7:1 v kombinaci s celkovým převodem nápravy 4,1:1, což vede k bezkonkurenčním schopnostem.

 

Šestistupňová manuální převodovka

Zcela nové modely Gladiator 2020 jsou vybavené standardní šestistupňovou manuální převodovkou. Toto převodové ústrojí využívá jedinečnou konstrukci s optimalizovanými převodovými poměry pro zvýšení výkonu a je ovládané bowdenovými táhly, což eliminuje vibrace v řadicí páce i hlučnost.


Kulisa řazení s komfortní pozicí řadicí páky je charakteristická vysokou přesností řazení. Rozpětí převodových poměrů 4,41 vede k pozoruhodně nízké spotřebě paliva ve vysokých rychlostech a poskytuje výrazné zrychlení při současně hladkém a přesném řazení.

 

 

Nejschopnější středně velký pick-up bez kompromisů

Zcela nový Jeep® Gladiator 2020 poskytuje legendární offroadové schopnosti, které vycházejí ze dvou pokročilých systémů pohonu všech kol. Systém pohonu všech kol Command-Trac, který je standardem modelů Sport a Overland, využívá dvoustupňovou rozdělovací převodovku s redukovaným převodovým poměrem 2,72:1 a třetí generaci těžkých náprav Dana 44 s převodovým poměrem 3,73.

 

U modelů Gladiator Rubicon byl použitý systém pohonu všech kol Rock-Trac, který je spojen s třetí generací těžkých náprav Dana 44 vpředu i vzadu s redukovaným převodovým poměrem 4:1. Přední a zadní převod nápravy 4:1 je standardem, stejně jako elektronické uzávěrky diferenciálů Tru-Lok.

 
Modely Gladiator Rubicon nabízejí větší výkyv náprav a celkovou dráhu zavěšení, k čemuž jim pomáhá v segmentu zcela ojedinělý elektronicky odpojitelný stabilizátor přední nápravy. Se standardní šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje Gladiator Rubicon působivého plazivého převodu 84,2:1, v případě osmistupňové automatické převodovky pak 77,2:1. Oba tyto převodové poměry zjednodušují překonávání jakýchkoliv překážek v terénu.

 

Jak Command-Trac, tak i Rock-Trac nabízejí řízení točivého momentu, což umožňuje optimální trakci v podmínkách nízké přilnavosti.

 

Volitelný zadní diferenciál se zvýšenou svorností Trac-Lok u modelů Sport a Overland zajišťuje mimořádný točivý moment a trakci na kluzkém povrchu, jakým je písek, štěrk, sníh nebo led.

 

Modely Gladiator Sport, Overland a Rubicon získaly logo Trail Rated díky svým legendárním schopnostem Jeep® 4x4, které zahrnují následující funkce:

  • Systém pohonu všech kol Command-Trac s plazivým převodem 2,72:1, který je standardem modelů Sport a Overland;
  • Systém pohonu všech kol Rock-Trac s redukovaným převodovým poměrem 4:1 a uzávěrkami diferenciálů Tru-Lok, který je standardem modelu Rubicon;
  • Ochranné kryty a tažná oka vpředu a vzadu;
  • Standardem modelu Rubicon je zadní offroadový ocelový nárazník a volitelně je pak dispozici i přední ocelový nárazník s odnímatelnými konci připravený pro montáž navijáku;
  • Nájezdový úhel 43,6 stupně, přechodový úhel 20,3 stupně, úhel sjezdu 26 stupňů a světlá výška 281,94 mm;
  • Agresivní volitelná 17palcová offroadová kola, modely Rubicon využívají 33palcové pneumatiky již ve standardu;
  • Brodivost až 762 mm;
  • Tažná kapacita až 3470 kg a užitečné zatížení 725,7 kg.

 


Robustní konstrukce s karoserií posazenou na rámu je základem legendární užitné hodnoty a odolnosti pick-upů Jeep®

Jeep® Gladiator 2020 využívá řadu způsobů, jak optimalizovat jízdu, jízdní vlastnosti a zvuk, zatímco zlepšuje spotřebu paliva i během tažení přívěsu či jízdy v plném zatížení. Díky využití karoserie posazené na rámu a vynikajícího pětiprvkového zavěšení kol nabízí Gladiator skvělou dynamiku na vozovce, bezpečnost cestujících a nejlepší tažnou kapacitu a užitečnou hmotnost v segmentu.

 

Design karoserie posazené na rámu využívá pokročilé materiály a konstrukci pro nízkou hmotnost a zároveň pevnost a odolnost. Ukázkou může být lehký rám z vysokopevnostní oceli. Ve srovnání s čtyřdveřovým modelem Jeep® Wrangler je rám modelu Gadiator o dalších 787,4 mm delší, zatímco rozvor náprav se prodloužil o 492,7 mm. Delší rozvor náprav a umístění osy korby za osu nápravy vedlo k lepšímu rozložení hmotnosti a mnohem komfortnějším jízdním vlastnostem při přepravě nákladu. Hnací hřídel, brzdy, palivové potrubí a výfukový systém byly prodloužené tak, aby vyhovovaly změnám potřebným pro vytvoření nejschopnějšího středně velkého pick-upu všech dob. 

 

Tradiční ocelová korba využívá čtyř ocelových příčníků pro zesílení ložné plochy a hliníkové víko korby je opatřené tlumením. Užitkovost a všestrannost demonstrují i pevná integrovaná kotvicí oka, osvětlení pod okrajem korby a volitelná krytá vnější elektrická zásuvka.

 

Pro ochranu zásadních součástí vozu v terénu, včetně palivové nádrže, rozdělovací převodovky a olejové vany automatické převodovky, využívá Gladiator čtyři ochranné kryty a nosníky. Modely Rubicon se mohou pochlubit odolnými trubkovými rámy proti kamenům, jež zamezují potenciálnímu poškození karoserie při jízdě v terénu. Modely Rubicon jsou rovněž vybavené v segmentu zcela ojedinělými ochranami rohů korby.

 

Lehké a vysoce pevné hliníkové zámky dveří, závěsy dveří, kapota, lemy blatníků, rám čelního okna a víko korby pomáhají snížit hmotnost vozidla a tím i spotřebu paliva. Další demonstrací snahy konstruktérů o snížení hmotnosti je použití dutých ramen a stabilizátorů, hliníkových závěsů motoru a částí řízení.

 

Gladiator využívá osvědčené pětiprvkové zavěšení předních kol s vinutými pružinami, příčnou panhardskou tyčí a čtyřmi podélnými rameny. Příčné panhardské tyče jsou vyrobené z kované oceli a řídí boční pohyb nápravy s minimální změnou úhlu během propružení.

 

Pětiprvkové zavěšení s vinutými pružinami navržené exkluzivně pro Gladiator využívá dvou horních a dvou spodních kovaných ocelových ramen pro podélné vedení a panhardskou tyč pro příčné vedení nápravy. Vodící ramena jsou umístěná pod nosníky rámu, zatímco zadní tlumiče jsou natočené dopředu, aby poskytovaly konzistentní tlumení pro jízdní komfort a lepší řízení zatížení.  

 

Pružiny byly odladěné pro optimální rovnováhu mezi ovladatelností na vozovce s cílem poskytovat nejen komfortní jízdu ve městě, ať už s naloženou nebo prázdnou korbou, ale i legendární offroadové schopnosti. Jízdní komfort, naklánění karoserie, ovladatelnost, nosnost a tažná kapacita se výrazně zlepšily díky pečlivému naladění tlumičů, dorazů a promyšlené strategii úchytů karoserie na rámu.

 

Nájezdový úhel 43,6 stupně, přechodový úhel 20,3 stupně, úhel sjezdu 26 stupňů a světlá výška 281,94 mm dovolují modelu Gladiator jet doslova kamkoliv.

 

Gladiator rovněž těží z brodivosti 762 mm, nosnosti až 725,7 kg a tažné kapacity až 3470 kg s volitelným paketem Max Towing Package.

 

 

Více než 80 dostupných prvků bezpečnosti

Bezpečnost a ochrana posádky byly při konstrukci zcela nového modelu Jeep® Gladiator 2020 zcela zásadní. Vůz tak nabízí přes 80 dostupných prvků aktivní a pasivní bezpečnosti. Volitelné prvky zahrnují sledování mrtvých úhlů, detekci křížení dráhy za vozidlem a přední offroadovou kameru. Standardem je zadní couvací kamera ParkView s dynamickým naváděním, adaptivní tempomat a elektronická kontrola stability ESC s elektronickou kontrolou proti převrácení.

 

 

Čtvrtá generace systému Uconnect nabízí pokročilé technologie

Zcela nový Jeep® Gladiator 2020 je vybaven plnobarevným LED displejem mezi kontrolními ukazateli a dále nabízí volbu mezi třemi infotelematickými systémy Uconnect - Uconnect 5-, 7- a 8,4" NAV - zajišťujícími možnosti komunikace, zábavy a navigace pro řidiče i ostatní cestující.  

 

Systém Uconnect nabízí snadno použitelné funkce, vyšší výkon, rychlejší reakce a dotykové obrazovky s vyšším rozlišením.

 

Jeep® Gladiator 2020 je rovněž k dispozici s funkcí zrcadlení chytrého telefonu.

 

 

Výroba

Zcela nový Jeep® Gladiator je vyráběn v Toledu ve státě Ohio, kde vozidla značky Jeep® sjíždějí z linek již od roku 1941. Nový pick-up bude vyráběn v jižní části továrny Toledo Assembly Complex, kde do dubna 2018 probíhala produkce modelu Jeep® Wrangler JK. Továrna Toledo South Assembly Plant, která je známá také jako Toledo Supplier Park, byla postavena v roce 2005 a využívá inovativní koncept dodavatelského řetězce, kde dodavatelé vybudovali a spravují klíčová zařízení výrobního procesu za přispění továrny. FCA US bude stejný proces využívat i pro výrobu nového modelu Jeep®, přičemž bude spolupracovat se dvěma původními partnery. Společnosti Kuka a Hyundai Mobis budou dodávat karoserie a podvozky. Začátek produkce je odhadován na první polovinu roku 2019.

 

Výrobní kapacita pro nový pick-up byla vytvořena přesunutím výroby nové generace Jeep® Wrangler do severní části továrny Toledo Assembly Complex, a to v rámci plánu industrializace ve výši 4,5 milionu dolarů pro změnu výrobní základny související s rozvojem značek Jeep® a Ram. Do rekonstrukce severní části továrny FCA US investovala 700 milionů dolarů a pro podporu výroby nového modelu Jeep® Wrangler vytvořila 700 nových pracovních míst.

 

Bohatá historie odolných a spolehlivých pick-upů Jeep®  

Zcela nový Jeep® Gladiator je posledním přírůstkem v dlouhé řadě pick-upů, jež začala v roce 1947, kdy Willys Overland představil jednotunový pick-up s pohonem všech kol na bázi modelu CJ-2A. Více než 40letá tradice pick-upů Jeep®, jíž je Gladiator pokračovatelem, zahrnuje:   

 

  • Jeep® Pickup: 1947-1965

Pick-up s rozvorem náprav 118 palců (2997 mm) přinesl několik produktových změn. Jednalo se o první pokus značky Willys-Overland o diverzifikaci značky Jeep® od modelu CJ.

  • Jeep® FC-150/170 Pickup: 1957-1965

Tato řada vozidel Jeep® s konstrukcí Forward-Control představovala skutečné pracovní pick-upy s rozvorem 2057,4 mm u verze FC-150 a 2629 mm u verze FC-170. Během svého životního cyklu zaznamenala řada FC několik změn, některé modely v letech 1959 až 1960 využívaly plovoucí přední a zadní nápravu a některé verze FC-170 disponovaly dvoumontáží a čtyřstupňovou manuální převodovkou.

  • Jeep® Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987

Gladiator s velmi velkou příbuzností k modelu Wagoneer debutoval v roce 1963 ve verzi J-200 (3048 mm) a J-300 (3200 mm). Vůz využíval rozdělovací převodovku Dana 20 a přední a zadní nápravy Dana 44. Jméno Gladiator se objevilo poprvé v roce 1972.

  • Jeep® CJ-8 Scrambler: 1981-1985

Scrambler byl představen v roce 1981 a jednalo se o příbuzný model řady CJ-7. Vůz ovšem disponoval delším rozvorem. Model byl na mezinárodním trhu známý jako CJ-7 a byl k dispozici s plátěnou i pevnou střechou typu hard top. Vyrobeno bylo 30 000 modelů a dodnes jsou mezi sběrateli velmi oblíbené.

  • Jeep® Comanche (MJ): 1986-1992

Model Comanche vycházel z platformy modelu Cherokee a měl i podobnou výbavu. Vůz se šestistopou korbou (1830 mm) byl uveden na trh v roce 1987. Pozdější modely byly vybavené pohonem všech kol Selec-Trac nebo Command-Trac.

 

Mopar/Jeep® Performance Parts

Značka Mopar nabídne v době uvedení modelu Gladiator na trh 200 nových nebo přepracovaných dílů Jeep® Performance Parts a příslušenství pro další personalizaci. Produkty Mopar budou zahrnovat příslušenství pro aktivní životní styl a větší schopnosti, například plátěný kryt či polepy korby. Výkonnostní díly zahrnují sadu pro zvýšení podvozku, offroadová světla, kryty proti kamenům, širokou paletu kol a také řadu dalších doplňků vyvinutých speciálně pro model Gladiator.

 

Díly a příslušenství Mopar pro Gladiator nenarušují záruku danou výrobcem, byly vytvořené v těsné spolupráci se značkou Jeep® a vyžádaly si desítky tisíc hodin vývoje, testování a schvalování. Díky přísným standardům jsou jednotlivé doplňky a díly dokonale připravené pro integraci do modelu Gladiator, díky čemuž nejen dokonale sednou a vypadají, ale také vydrží v průběhu času.

 

Turín, 28. 11. 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory